Presentatie “Krachtbronnen van de anarchie”, zaterdag 7 september Amsterdam!


donderdag 5 september 2013

Met wat vertraging wegens verjaardag, verkoudheid en diverse bezigheden nu toch een aankondiging die ik met groot plezier doe. De Anarchistische Groep Amsterdam (AGA) heeft een tekst van mij als brochure uitgebracht. “Krachtbronnen van de anarchie”, heet het boekje. Komende zaterdag 7 september vindt daarvan een openbare presentatie  plaats, met aansluitend eten en muziek, vanaf 16.00 uur in de Anarchistische Bibliotheek/ de Bollox, Eerste Schinkelstraat 14-16, Amsterdam.

De oorspronkelijke tekst staat al een flinke tijd op mijn website, en trok klaarblijkelijk de aandacht van de lieve lieden van de AGA. Zij zijn er in overleg met mij mee aan de slag gegaan, hebben het ding geredigeerd, en ik heb zelf nog een enkele verbetering – hoop ik … – aangebracht. Mooi kaftje eromheen netjes gedrukt, en nu is de brochure een feit. De geredigeerde tekst kun je online lezen bij de Vrije Bond als PDF – lezen van boven naar onder – , en bij de Anarchistische Groep Nijmegen (AGN) waar je horizontaal kunt ‘bladeren’. Zelf aanschaffen zodat je het netjes offline- kunt lezen – heerlijk in de nazomerzon, in de trein, in bed – is natuurlijk het beste. Bestellen kan via de Vrije Bond. Je maakt 2,50 euro over – 1,50 voor de brochure, 1 euro portokosten – op rekening 5495473, ten name van de vrije Bond, Amsterdam, dan doen ze daar de rest. Het geval is inmiddels ook al bij Rooie Rat en Fort van Sjakoo verkrijgbaar, en zelfs bij de keurige boekhandel Atheneum, heb ik me laten vertellen. Natuurlijk is het geval ook ruimschoots aanwezig en verkrijgbaar op de presentatie zelf.

In de presentaie zal ik kort uiteenzetten wat er in de brochure word betoogd, maar vooral ook waarom ik tot deze argumentatie ben gekomen. Het zou best eens kunnen dat ik de brochure ook nog in andere plekken presenteer. Er wordt gedacht aan den Haag… en aan Tilburg waar het ding immers is ontstaan. Als je elders een presentatie van de brochure, wil organiseren, compleet met auteur en alles, dan hoor ik het graag! Maar eerst dus Amsterdam. See you there, of elders. En lezen dat ding he?

Peter Storm

Comments are closed.