Praatjes doen in Nijmegen, Den Haag, Leuven…


maandag 14 april 2014

Update 28 april 2014: ik ben ziek, de lezing in Den Haag gaat daarom niet door, en mijn deelname aan de avond in Leuven evenmin. Helaas want ik had er zin in. Voor die naar Leuven wil: de locatie is gewijzigd, zie verderop. 

Het is weer zo ver: op stap! Praatje doen in Leuven, in Den Haag en deze week al in Nijmegen. Een keertje nog over dat boekje, en keertje over Eén Mei, en nog een keertje over anarchisme als zodanig. Een tour-overzichtje.

Komende woensdag, 16 april, doe ik in Nijmegen een presentatie van “Krachtbronnen van de anarchie”, dat boekje dat is uitgegeven door de Anarchistische Groep Amsterdam AGA en door mij geschreven. De avond wordt georganiseerd door de Anarchistische Groep Nijmegen AGN. Als je wilt weten waarom ik het persoonlijk extra leuk is om de presentatie ook in Nijmegen te mogen doen, dan weet ik een goeie. Kom ook, dan krijg je het van me te horen. Andere redenen om te komen luisteren en meepraten zijn er natuurlijk ook. De inhoud van het boekje, en het bijbehorende verhaal, om maar eens wat te noemen.

Op maandag 28 april kom ik op bezoek in het Autonoom Centrum in Den Haag. Daar houdt Autonomen Den Haag een avond over “de geschiedenis van 1 mei Uit de oproep: spreker “komt vertelleno ver hoe de dag van de arbeid is ontstaan en waarom 1 mei vandaag de dag nog steeds relevant is.” Die spreker ben ik. Anderen zullen iets zeggen op de 1 mei-actie die in Den Haag zal plaatsvinden,evenals overigens in andere plaatsen.

En op 30 april ben ik weer in Leuven. Daar wordt een discussiebijeenkomst gehouden over de vraag wat dat nu eigenlijk is, anarchisme. Een kameraad uit Leuven zal filosofische en geschiedkundige aspecten van het anarchisme bespreken, ik hou een algemeen betoog over doel en betekenis van het anarchisme. Vervolgens kunnen we in discussie. De avond wordt gehouden in het Hoger Instituut voor Wijsbegeerte. De volgende dag spoed ik me huiswaarts, voor de Eén-Mei actie in Tilburg.

Tijden en plaatsen:

Nijmegen: 16 april, 20.00 uur Klinker, Van Broeckhuysenstraat 46; zie http://www.anarchistischegroepnijmegen.nl/agn-open-avond-krachtbronnen-van-de-anarchie

Den Haag: 28 april, 19.00 uur veganistisch eten; 20.00 uur lezing, Autonoom Centrum Den haag, Willem van Outhoornstraat 17; zie http://autonomendenhaag.wordpress.com/2014/04/13/28-april-2014-lezing-de-geschiedenis-van-1-mei/

Leuven: 30 april, 20.15 uur; GEWIJZIGD Hoger Instituut voor Wijsbegeerte HIW, Kardinaal Mercierplein 2, Lokaal 00.14 (B)  MSI 0.128 (Letterengebouw), Erasmusplein 2, Leuven.

Peter Storm

(update aangebracht 28 april 2014, 17.57 uur)

,

Comments are closed.