Op het No Border-kamp/ verslagje optreden plus speellijst


woensdag 7 augustus 2013

Afgelopen maandag was ik op het No Border-kamp in Rotterdam, een initiatief in de strijd tegen de onderdrukking en vervolging van migranten/ vluchtelingen. Daar was actie en discussie, en ‘s avonds trad ik er op.

Overdag hielp ik daar mee bij een workshop over repressie en nam ik deel aan een actie waarbij No Border-mensen identiteitsbewijzen aan voorbijgangers vroegen om duidelijk te maken hoe onaanvaardbaar het is dat door middel van ID-controles van mensen met donkere huidskleur en kennelijk niet-Nederlandse achtergrond gejaagd wordt. Ook deelden we pamfletten uit voor de demonstratie waarmee de week wordt afgesloten, komende zaterdag 10 augustus, 14.00, Plein 1940 in Rotterdam, onder het motto “Geen Mens Is Illegaal!”

‘s Avonds trad ik op in het kamp, ten overstaan van tussen de 15 en 25 mensen. Dat was erg fijn om te doen, een plezier en een eer. Hier volgt het lijstje van liedjes die ik heb gespeeld, bijna allemaal covers maar ook één tamelijk nieuw liedje van mijzelf: “Neither Should We”. Alle liedjes deed ik met gitaarbegeleiding behalve de Swallow Song. Dat zong ik a capella, zonder begeleiding dus. Van de precieze volgorde ben ik nioet zeker, en misschien ontbreekt er iets. Als ik daar achter kom, vul ik het alsnog aan.

  • The Revolution Starts Now – Steve Earl
  • None of Us Are Free – Solomon Burke
  • Freedom Is a Constant Struggle – anon./ versie Barbara Dane & Chamber Brothers
  • Across the Borderline – Ry Cooder
  • Deportee – Woody Guthrie
  • A Swallow Song – Richard & Mimi Farina
  • I’m Going to Get my Baby Out of Jail – Len Chandler
  • Have you Been To Jail for Justice – Anne Feeney
  • If I Had a Rocket Launcher – Bruce Cockburn
  • Lied der Verfolgten – Friedrich von Sallet/ Dieter Süverkrüp
  • Neither Should We – Peter Storm
  • Oh Freedom (anon./ versie Pete Seeger)

Peter Storm

Comments are closed.