Ravotr on tour: Tilburg 28/3 boekje, Leiden 29/3 muziek


donderdag 26 maart 2014

Zo, Ravotr gaat weer een klein beetje op tournee, al gaat hij deze keer niet zo ver weg. Een boekjespresentatie morgen in Tilburg, en een optreden de dag erna in Leiden. Weest welkom!

In Tilburg betreft het een presentatie van het boekje “Krachtbronnen van de Anarchie”, uitgebracht door de Anarchistische Groep Amsterdam (AGA) en door mij geschreven. Ik ga er een lezing over geven, waarin ik de ontstaansgeschiedenis van de tekst uiteenzet, de inhoud doorneem, en aangeef op welke punten ik nu enigszins anders tegen de materie aankijk dan toen ik de tekst vervaardigde. Vervolgens gaat kunstjournalist Rinus van der Heijden mij wat kritische vragen voorleggen en de discussie met aanwezigen modereren. Er is koffie, thee, en nog wel wat meer, en het boekje is er te koop. De organisatie is in handen van de Tilburgse Anarcho Sociëteit (TAS). Plaats: boekhandel Livius, Nieuwlandstraat 56. Zaal open om acht uur, we beginnen om 20.00 uur, vrijdag 28 maart. Toegang vrij, bijdragen op vrijwillige basis welkom.

De dag erop, zaterdag 29 maart, ben ik in Leiden. Daar vindt ‘s avonds een benefiet-gebeuren plaats voor Theaterstraat, het actiepodium met faciliteiten en apparatuur dat vorig jaar door brand is getroffen en daarom geld nodig heeft. Ik mag daar optreden als één van de drie artiesten/ bands. De andere twee zijn BomberLeo en Trikosis. BomberLeo is gezellige bluesy rock, zo te oordelen op basis van een video van een nummer, “One chick eh..boom band” ; Trikosis is een anarcho folk band, dat belooft subversief plezier. Wat ik zelf ga doen? Sjagrijnige ballades, actieliedjes, covers en wat eigen maaksel, hoe dan ook: zang en akoestische gitaar; misschien ga ik wel wat voorlezen ook uit eigen of andervrouws/ -mans werk. Hoe dan ook, dit gaart wel leuk worden. Komen dus. Een klein beetje voor mij, een beetje voor Trikosis en BomberLeo, maar vooral voor het nooddruftige Theaterstraat dat van de actiebeweging in Nederland sinds jaar en dag zo ‘n waardevol onderdeel is. Plaats. Vrijplaats Leiden, Middelstegracht 36, Leiden; aanvang: 21.00 uur. Vijf euro als entree, voor de goede zaak.

En er komt meer na deze twee data.. Er is sprake van van een boekjespresentatie in Nijmegen en een lezing in Leuven, allebei in april. Maar dat kan nog niet uit onafhankelijke bron worden bevestigd : ) Hoe dan ook: eerst Tilburg dus morgen, en dan overmorgen Leiden. See ya!

Peter Storm

, , ,

Comments are closed.