M’n Kerstconcert in Knoflook: mooie avond


zaterdag 22 december 2012

Het Kerstoptreden dat ik mocht doen in Knoflook, Den Bosch, was fijn om te doen! En aan de reacties te oordelen, vonden de aanwezigen het ook geslaagd. Het is een leuke plek voor zoiets, en de maaltijd was lekker. Ter bescherming tegen kilte was voor extra truien gezorgd, en via het mededelingebord werd ons een “merry crisis” en een “happy new fear” gewenst, dus de avond kon amper stuk. De aanwezigheid van enkele zéér goede vrienden – waaronde Maria, die het Portugees veel beter machtig is dan ik, en samen met mij het Portugese revolutielied Grandola Via Morena heeft gezongen – verhoogde voor mij de waarde van de, al met al erg fijne, avond.

Muzikaal ging niet alles helemaal perfect, de eerste liedjes gingen wat moeizaam – ik zing die kerstdingen ook nioet het hele jaar door… – en ons duet wat zonder repeteren tot stand gekomen, hetgeen te merken was maar helemaal niet erg. De verkoudheid die vooral van te voren mijn stem ontregelde, slaagde er ondanks kennelijk verwoede pogingen niet in om veel roet in het eten te gopoien. En na de stroeve start ging het steeds lekkerder. Zo lekker dat ik het aandurfde om Littel Drummer Boy te zingen, hetgeen vooral door een klein, al eerder vrolijk rondhupsens meisje zo op prijs werd gesteld dat ze aan het dansen sloeg, dit keer met Maria. Een vrolijkmakend gezicht, deel van een mooie avond.

Hieronder de lijst van wat ik heb gezongen. Achter de titels heb ik de artiest gezet waarvan ik het ken; soms is dat de schrijver, soms een uitvoerend artiest, soms heb ik beide aangegeven. Helemaal zeker vande exacte volgorde ben ik niet meer. Is dat een probleem?

  • Christmas in Heaven (Monty Python)
  • Christmas Blues (versie Bob Dylan)
  • All Things Dull and Ugly (Monty Python)
  • Father Christmas (Kinks)
  • Buy a Gun For Your Son (Tom Paxton)
  • Cannons of Christianity (Phil Ochs)
  • Christmas in Washingtion (Steve Earle )
  • Jesus Christ (Woody Guthrie
  • Grandola Vila Morena (Zeca Afonso) (samen met Maria)
  • When Morning Breaks (Tom Paxton)
  • When This War is Over (Eric Clapton & J.J.Cale)
  • Feel Like I’m Fixing To Die Rag (Country Joe McDonald)
  • Tears In My Eyes (Joan Baez)
  • Political Science (Randy Newman)
  • No Man’s Land (Eric Bogle)
  • Hard Times (Stephen Foster)
  • Lonesome Whistle (Hank Williams; versie Bob Dylan)
  • Free From the Chain Gang Now (Johnny Cash)
  • Little Drummer Boy (trad.)
  • A Swallow Song (Richard & Mimi Farina)
  • Ballad of Donald White (Bob Dylan)
  • Freedom Is A Constant Struggle (Barbara Dane & the Chamber Brothers)
  • We Are Everywhere (David Rovics)

,

Comments are closed.