Ravotr on Tour – optredentje aangeboden


Onderstaande tekst, met minieme verschillen, stuurde ik aan een handvol groepen/ locaties, met de bedoeling om daar een optredentje te kunnen doen, met zang, gitaar, liedjes, the works 🙂 . Zodra er data en plekken vast liggen, lees je het hier. Mocht jij zelf, of een groep/ netwerk/ initiatief/ locatie waar je een rol in speelt, interesse hebben voor zo’n optreden, dan hoor ik het graag! Mail: rooieravotr at live punt nl .

Beste mensen,

Hebben jullie zin om gastvrouw/ gastheer te zijn van een optredentje van Ravotr , ondergetekende dus, als zanger/ muzikant? Jullie kennen me wellicht als publicist/blogger, met name op Ravotr.nl, en als activist zo her en der. Ik ben echter ook muzikant: liedjeszanger/ gitarist/pianospeler. Ik wil graag aan het begin van de vakantietijd her en der wat optredentjes doen, en dacht daarbij ook aan jullie plek.

Het aanbod: anderhalf uur (minstens…) akoestische muziek, vol subversieve ondertonen die nu en dan ook boven komen. Ik doe zoiets voor mijn plezier, ter inspiratie van luisteraars en mezelf, maar mijnplezier wordt groter als er, via bijdragen van bezoekers, baropbrengst of weet ik wat, ook wat geld voor fundraising voor radicale antiautoritaire activiteiten, mee kan worden binnengesleept. Er is niet heel veel voor nodig: klein zaaltje waar een paar dozijn mensen in kunnen, microfoon voor mijn stem (misschien niet nodig, maar voor de zekerheid). Publiciteit kan ik voor een aanzienlijk deel zelf verzorgen via Facebook en dergelijke.

Wat is het idee? Ik ga anderhalf muziek maken, en degenen die me kennen tellen daar in gedachten al een half uurtje bij op… Sfeerliedjes, maar vooral kritische liedjes Het idee is om er een redelijk gezellige boel van te maken, maar met een flinke dosis opruiend sentiment erin verweven. Veel maar niet alle liedjes zijn Engelstalig. De stijl: folk, blues, country, luisterliedjes, een vleugje sixties, en een snufje klassiek, en meer. Het meeste covers, bekend en onbekend, een enkele zelfgeschreven. Ik zing ze, en begeleid mezelf op akoestische gitaar. Als er een – gestemde! of elektrische – piano aanwezig is, des te beter maar noodzakelijk is dat niet.

Het optreden is geschikt voor kleine locaties: een bescheiden kroeg of zaaltje, een kraakcafé of infocentrum, en trouwens ook in een ruime huiskamer – maar ook bijvoorbeeld in een actiekamp van vluchtelingen of iets dergelijks! Zolang de plek enigszins afgeschermd is zodat het geluid iedereen bereikt en er sfeer kan groeien tussen de aanwezigen. Het komt het beste tot zijn recht als er versterking voor tenminste mijn stem is, anders overspeelt mijn gitaar de stem en gaan teksten wat teloor. Belangrijk is dat het evenement niet gedacht is als achtergrondmuziek terwijl mensen eten, heen en weer lopen of onderling voortdurend praten. Het is luistermuziek, die beter tot zijn recht komt als ik er wat bij kan vertellen.

Het optreden kan dienst doen als als sfeermaker voor radicale/ kritische groepen die rond of tegen vakantietijd iets aardigs willen beleven samen, als fundraiser wellicht voor projecten en initiatieven met grote relevantie maar weinig geld: inzet voor en met vluchtelingen, ondersteuning van vervolgde radicalen en antifascisten, Occupy-groepen in geldnood, ik noem maar iets. Ik treed voor zoiets zelf graag kosteloos op, ik hoop op iets van een maaltijd en een drankje, plus onderdak als terugreis te ver is. Opbrengst van de avond – uit toegangsgeld of vrijwillige bijdrage – is aan de organisatie ter plekke, reiskostenvergoeding stel ik op prijs, maar alleen als er genoeg geld is opgehaald qua fundraisen. Als mensen zo’n optreden willen zónder dat het een fundraiser is, en er is wat geld beschikbaar, dan vraag ik reiskosten en een bescheiden vergoeding, afhankelijk van de aard van de plek en de kapitaalkracht van de organisatoren.

Als jij of jullie, jouw of jullie groep zo’n optreden willen, neem dan vooral contact met me op! Het idee is: jij/ jullie regelen de plek en dergelijke, en ik doe de muziek. Ik denk aan ergens achterin juni of in de loop van juli, maar ik sta open voor andere ideeën. Het handigste is om me te mailen: rooieravotr at live punt nl. Via Facebook een bericht sturen is ook uitstekend.

Peter Storm
publicist, zie http://www.ravotr.nl maar dus ook muzikant:)

Indrukken van mijn muziek vind je via mijn YouTube-account http://www.youtube.com/rooieravotr , via ‘Uploads’. Indrukken van mijn repertoire vind je via een aan muziek gewijd weblog dat ik een tijd heb bijgehouden: http://peterstormzingt.wordpress.com.

Een overzicht van een recent concert vind je via: http://www.ravotr.nl/2012/10/25/optreden-op-anarchistisch-filmfestival-21-oktober

Van mijn Kerstconcert, waar ik iets soortgelijks geprobeerd heb maar dan aan het seizoen aangepast, lees je via  http://www.ravotr.nl/2012/12/22/mn-kerstconcert-knoflook-mooie-avond/ Uit de uitnodigingstekst van destijds heb ik flinke  tukken voor deze uitnodiging hergebruikt, zoals een enkeling zal zijn opgevallen. Het idee van destijds lees je via http://www.ravotr.nl/2012/10/28/dreaming-black-christmas-muzikale-kerst-met-kritische-knipoog/

Over een optredentje tijdens de Nieuwjaarsreceptie van Doorbraak schreef ik: http://www.ravotr.nl/2013/02/01/nieuwjaarsreceptie-doorbraak/

Van een optreden dat ik deed in het Vluchthuis, eerder dit jaar, is mijn verslag te lezen via: http://www.ravotr.nl/2013/03/17/open-dag-vluchtkerk-met-optredentje-indrukken-speellijst-oproep-volgende-actie/

,

Comments are closed.